چگونه مخاطبان خود را به محصولات شما هدایت کنید؟2021-06-01
۷ روش ساده برای افزایش مشتری، حتی بدون تبلیغات تابناک
بهجای اینکه بودجه خود را بهصورت مساوی بین تمام کانالها تقسیم کنید، میتوانید آن را به کانالهایی اختصاص دهید که بیشترین بازدهی را دارند. این کار نهتنها به صرفهجویی در هزینهها کمک میکند، بلکه باعث افزایش بازگشت سرمایه (ROI) نیز میشود. اگر به دلیل هزینههای تبلیغات پولی از اجرای کمپینهای تبلیغاتی منصرف شدهاید، شاید وقت آن رسیده که در تصمیمتان تجدید نظر کنید. در دنیایی که حدود ۲۷ درصد از خریدهای مردم از طریق اینترنت انجام میشود (Tidio)، چشمپوشی از تبلیغات پولی یعنی از دست دادن مشتریان بالقوه! برای مثال، اگر در حال تولید غذای حیوانات خانگی برای سگهای حساس به مواد افزودنی هستید، USP شما باید تأکید بر ترکیبات کاملاً طبیعی و بدون مواد آلرژیزا باشد.
استفاده از شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI) نیز ابزار مناسبی برای سنجش موفقیت کمپین و بهینهسازی آن خواهد بود. اینفلوئنسر مارکتینگ، اگر بهدرستی اجرا شود، روابطی قوی با مشتریان جدید ایجاد و به رشد پایدار برند شما کمک میکند. این مرحله میتواند شامل تبلیغات آنلاین، محتوای آموزشی، ویدئوهای معرفی، تبلیغات در شبکههای اجتماعی، SEO و بازاریابی ایمیلی باشد. در این مرحله، مخاطب شما هنوز اطلاعات زیادی درباره محصولات یا خدمات شما ندارد، بلکه در حال کشف برند و مزایای آن است.
وقتی شات میشوید، بسیاری از بازدیدکنندگان ابتدا به هایلایتهای شما نگاه میکنند. صرفاً شات شدن کافی نیست؛ باید استراتژی داشته باشید و بدانید چگونه از این فرصت بیشترین بهره را ببرید. در انتها میتوانید استوری را به هایلایتهایتان اضافه کنید تا شات مدت زمان بیشتری در پیج شما بماند. شات کردن (shoutout) در اینستاگرام یعنی شما در صفحهتان یک پست یا استوری منتشر کنید که به معرفی یا تبلیغ صفحه دیگری بپردازد. تمام منابع سرور در اختیار شماست و به راحتی میتوانید تغییرات مدنظرتان را اعمال کنید.امنیت، سرعت و پایداری بالا برای میزبانی پروژههای بزرگ. سرویس قوی و پایدار که برای نصب و راهاندازی سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهینه شده است.
پرسونای مخاطب، یک نمایه خیالی از مشتری ایدهآل شماست که به شما کمک میکند تا درک عمیقتری از نیازها، خواستهها و رفتارهای مخاطبان خود پیدا کنید. تیم تحریریه لینکو، یک گروه متخصص و پرتلاش از نویسندگان و ویراستاران است که با تمرکز بر روی ایجاد محتوای معتبر، آموزشی و اطلاعاتی، به تامین محتوای با کیفیت برای خوانندگان میپردازد. هدف اصلی تیم تحریریه لینکو، ارتقاء دانش عمومی و کمک به افراد در یادگیری مفاهیم جدید و بهبود کیفیت زندگی آنها از طریق ارائه محتواهای قابل اعتماد و مفید است. این به معنای پاسخ دادن به نظرات، پاسخ به سوالات و به اشتراک گذاری محتوای تولید شده توسط کاربر در رسانه های اجتماعی است. این به معنای ایجاد محتوایی است که با علایق، ارزشها و نقاط دردناک آنها طنین انداز شود. این به معنای میزبانی وبینارها، کارگاه ها، و رویدادهایی است که آموزش، سرگرمی و الهام بخش است.
با تحلیل دادهها، میتوانیم همچنین مشخص کنیم که کدام کانالهای ارتباطی برای هر گروه مخاطب بهترین عملکرد را دارند. این امر به شما کمک خواهد کرد تا بهترین نتایج را از تلاشهای بازاریابی خود بدست آورید. از این تکنیکها کدامیک را در کسبوکار خود استفاده کردهاید؟ به نظر شما کدام روش تاثیر بیشتری دارد؟ نظرات و تجربیات ارزشمند خود را با ما به اشتراک بگذارید. هیچ کس محصول یا خدمات را از شرکتی که نمی شناسد یا به آن اعتماد ندارند خریداری نمی کند .
شما که دنبال نمونه متن برای تبلیغ کانال روبیکای خود به این مقاله رسیدهاید، حتماً میدانید که بدون تبلیغات، کانالتان... برای آشنایی بیشتر با این نوع از تبلیغات پیشنهاد میکنیم مقاله تبلیغات بنری چیست؟ را مطالعه فرمایید. ممکن است آنها بخواهند فقط در اینستاگرام و فیسبوک معروف شوند، که خیلی افراد زیادی هستند. اما این به ما کمک نمی کند دریافتی بیشتری داشته باشیم.جالب است بدانید که افراد بیشتری به دنبال دریافت فالور اینستاگرام هستند تا اینکه بخواهند سئو یاد بگیرند. حتما تصور می کنید که شرکت های بزرگ چه تعداد بازدیدکننده در روز خواهند داشت.
این نوع تبلیغات میتواند برای هدفگیری مجدد مخاطبان (ریتارگتینگ)، ایجاد آگاهی از برند یا دستیابی به اهداف خاص (مانند تبلیغات برای مخاطبانی که به دنبال محصولاتی مشابه محصولات شما هستند) استفاده شود. با انتخاب کلمات کلیدی مناسب، تبلیغات شما برای کاربرانی که آن عبارت را جستجو میکنند، نمایش داده میشود. مثلاً تولید محصولی که از مواد سازگار با محیط زیست ساخته شده باشد و برای افرادی که به حفاظت از طبیعت اهمیت میدهند طراحی شده باشد، بهعنوان وجه تمایز کلیدی شما عمل میکند. کلید موفقیت این است که با دقت به نیازهای مشتریان گوش دهید و راهحلی ارائه دهید که قابلجایگزینی نباشد. نقاط قوت رقبای خود را تحلیل کرده و از آنها الهام بگیرید، اما نکته مهمتر این است که نقاط ضعف آنها را کشف کنید و این خلأها را با استراتژیهای خلاقانه خود پر کنید.
با جمعآوری و تحلیل نظرات و پیشنهادات مشتریان فعلی میتوانید نقاط قوت و ضعف محصولات یا خدمات خود را شناسایی کنید و به بهبود آنها بپردازید. این اطلاعات به شما کمک می کند تا مخاطبان هدف خود را اصلاح کنید و محتوایی ایجاد کنید که در سطح عمیق تری با آنها طنین انداز شود. ICA شما به ستاره شمالی تبدیل می شود که تصمیمات تجاری شما را هدایت می کند و تضمین می کند که همیشه با افراد مناسب به روش درست صحبت می کنید. ابزارهای تحلیلی و آماری نیز میتوانند به شما در شناسایی مشتریان هدف کمک کنند. با استفاده از دادهها و آمارها، میتوانید به راحتی الگوها و رفتارهای مخاطبان خود را درک کنید و استراتژیهای موثرتری برای بازاریابی ارائه دهید. برنامههای وفاداری مشتریان یک ابزار قوی برای جلب توجه و نگهداشتن مخاطبان هدف هستند.
مخاطب هدف گروهی از مصرفکنندگان است که با رفتارها و جمعیتشناختی مشخص مشخص میشوند که به احتمال زیاد محصولات یا خدمات یک کسبوکار را خریداری میکنند. برای مثال، کسبوکاری که خدمات املاک و مستغلات را ارائه میکند، مخاطبان هدفی خواهد داشت که شامل مالکان، اجارهکنندگان و سرمایهگذاران میشود. از طرف دیگر، اگر کفش های ورزشی می فروشید، مخاطبان هدف شما ممکن است در درجه اول ورزشکاران باشند. برای بهبود مستمر استراتژیهای ترویج محتوا، لازم است عملکرد پستهای خود را تحلیل و ارزیابی کنید. از ابزارهای تحلیل شبکههای اجتماعی برای بررسی میزان تعامل، تعداد بازدیدها، لایکها و به اشتراکگذاریها استفاده کنید. این اطلاعات به شما کمک میکند تا نقاط قوت و ضعف استراتژیهای خود را شناسایی کرده و بهبودهای لازم را اعمال کنید.
در نیچ مارکتینگ، منابع محدود هستند؛ بنابراین باید از هر ریال و هر دقیقه خود نهایت استفاده را ببرید. تمرکز روی گروه کوچکی از مشتریان به شما اجازه میدهد تا منابع خود را بهجای صرف در تلاشهای بیثمر، در مسیرهای سودآور هدایت کنید. مثلاً اگر بهجای تبلیغات گسترده، از کانالهای دیجیتالی هدفمند استفاده کنید، بهتر است هزینههای بازاریابی را کاهش داده و بازدهی بیشتری کسب کنید. در نیچ مارکتینگ، مشتریان شما، قهرمان داستان هستند و باید این را حس کنند. گوش دادن به مشکلات آنها، ارسال پیامک استانی یا BTS و بررسی گزارشها، پاسخگویی سریع و حتی ایجاد تجربههای جذاب مثل ارسال پیامهای قدردانی یا هدایای کوچک، راهی فوقالعاده برای ساخت روابط عمیق است. ساختار محتوای تبلیغاتی خودتان را با تمایلات و نیازهای مخاطبان منطبق کنید تا بتوانید هدف خود را از تبلیغات محقق کنید.
تکامل و انقلاب قیف بازاریابی
از آنجا که در این نوع تبلیغات پولی میتوانید بهطور دقیق هدفگذاری کنید، بهترین زمان برای استفاده از تبلیغات در شبکههای اجتماعی زمانی است که بخواهید گروه مشخصی از مخاطبان را با هدف خاصی افزایش دهید. همچنین، با تمرکز بر این گروه خاص، میتوانید آنها را به سمت خرید از سایت خود هدایت کنید. این استراتژی به شما امکان میدهد به عمق نیازها و مشکلات واقعی مخاطبان هدفتان نفوذ کنید و بهگونهای پاسخ دهید که هیچکس دیگری نمیتواند. ابزارهای زیادی برای پایش شبکههای اجتماعی وجود دارد و یکی از آنها شنود است.
برای ایجاد تیترهای مؤثر و جذاب، از عباراتی استفاده کنید که حس کنجکاوی کاربران را برانگیزند. استفاده از سؤالات، وعدهها و نکات کلیدی در تیترها میتواند کاربران را به کلیک کردن و خواندن ادامه مطلب تشویق کند. شما آنقدر مشغول صحبت در مورد محصول یا خدمات خود هستید که فراموش می کنید از آنها بپرسید به چه چیزی نیاز دارند، چه می خواهند و با چه چیزی درگیر هستند.
همانطور که از نام این نوع تبلیغات پیداست، کسبوکارها ویدیویی از محصول، سرویس یا خدمات خود را بهعنوان استراتژی تبلیغات پولی به نمایش میگذارند. این تبلیغات معمولاً در رسانههایی مانند یوتیوب، آپارات و حتی تلویزیون پخش میشوند و ممکن است قبل از نمایش ویدیو اصلی، در حین پخش یا پس از آن به نمایش درآیند. برای مثال، اگر عبارت “کفش کتانی“ را جستجو کنید، میتوانید محصولات مختلف در این بخش از نتایج گوگل مشاهده کنید. در حالی که تبلیغات پولی میتواند در مدت زمان کوتاهی ترافیک سایت شما را دو برابر کند، تکنیکهای سئو نیاز به زمان دارند. اگر بهدنبال رشد سریع فروش هستید، تبلیغات پولی گزینهی ایدهآلی برای شماست. این خیلی عامیانه است که مخاطب خاص در این مرحله به مشتری وفادار تبدیل شود؛ زیرا این مخاطب هدف از قبل تصمیم گرفته که خرید کند و شما فقط تلاش نهایی را انجام می دهید.
در Squeeze Growth، هدف ما این است که به شما کمک کنیم تا با استفاده از ابزارها و توصیه های مناسب، رشد بیشتری را برای کسب و کار خود افزایش دهید. با انجام تحقیقات بازار و جمعآوری اطلاعات مرتبط با مخاطبان هدف خود، میتوانید نیازها، مشکلات و تمایلات مخاطبان را درک کنید و بهترین راهکارها را برای آنها ارائه دهید. اما برای موثر بودن تبلیغات، بهتر است که مطالب خلاقانه و جذابی ارائه دهید. تبلیغات هدفمند و با طراحی و ایده هوشمندانه، بازدهی بیشتری دارند و به شما این امکان را میدهند تا به مخاطبان مورد نظرتان برسید. یکی از روشهای مؤثر برای پیدا کردن مخاطبان هدف، تقسیمبندی آنها به دستههای مختلف است.
افزایش ROI با UTM
هر کسبوکار، مشتریان بالقوهای دارد که در گوگل یا سایر موتورهای جستوجو، به دنبال محصولات و خدمات مورد نظر خود میگردند. سئو (SEO) یا بهینهسازی صفحات وبسایت برای موتورهای جستجو، باعث میشود تا به مرور، وبسایت شما در میان نتایجی که گوگل به کاربران نمایش میدهد، رتبۀ بالاتری داشته باشد. این کار توسط متخصصین سئو و تولید محتوا و از طریق جستوجوی کلمات کلیدی و نگارش محتوای متنی یونیک بر اساس این کلمات و لینکسازی در مقالههای سایت انجام میشود. این روش یکی از موثرترین راهها برای جذب ترافیک ارگانیک و بدون پرداخت هزینه است.
اینجاست که می توانید جزئیات مربوط به عملکردها، مزایا و سایر اطلاعات مستقیم درباره محصول یا خدمات خود را معرفی کنید. فقط لازم است کلمه ای را در گوگل سرچ کنید؛ اگر میلیون ها نتیجه به شما نمایش ندهد، قطعا هزاران نتیجه را خواهید دید. با اینکه این آخرین سوال برای شناختن مخاطب هدف است، اما یکی از مهمترین آنها محسوب می شود. بعد از آن، شما فقط باید از استراتژی های دیگر برای انجام بازاریابی کارآمد بهره ببرید. درک بزرگترین مشکلات مخاطبین به شما کمک می کند راه حلی برای آنها ایجاد کنید. چیزی که برای شما جذاب و عالی به نظر می رسد، ممکن است از نظر مشتریان اینطور نباشد.
از کلمات کلیدی اصلی در عناوین و توضیحات استفاده کنید و آنها را بهگونهای جذاب بنویسید. عناوین باید کوتاه، واضح و مرتبط با محتوای صفحه باشند و توضیحات باید اطلاعات مختصری از محتوای صفحه ارائه دهند و کاربران را به کلیک کردن ترغیب کنند. انتخاب کلمات کلیدی مناسب یکی از مراحل اصلی بهینهسازی تولید محتوا و جذب مخاطب است.
این استراتژی، فرصتی بینظیر برای کسبوکارها فراهم میکند تا بهجای رقابت گسترده، با ارزشآفرینی دقیق و متفاوت، جایگاه متمایزی برای خود بسازند. شرکتها برای موفقیت در بازاریابی اینستاگرام، باید مخاطبان هدف خود را شناسایی کنند. درک این موضوع کلید دانستن نحوه بازاریابی محصول است، زیرا بدون شناسایی اینکه مشتریان بالقوه چه کسانی هستند و کجا حضور دارند، در رساندن پیام به آنها دچار سردرگمی خواهید شد. ابزارهای تحلیل داده می توانند به شما کمک کنند تا بهترین راه برای جذب مخاطبان هدف خود را پیدا کنید. با استفاده از ابزارهای تحلیل داده مانند Google Analytics و Facebook Insights، میتوانید الگوهای رفتاری مخاطبان خود را بشناسید و بهترین استراتژیهای بازاریابی را برای آنها ارائه دهید. شاید کلیشهای به نظر برسد، اما اگر محصول شما عالی باشد، خودش تبلیغ خودش را میکند.
Upwave یکی دیگر از ابزارهای تحقیقاتی مشتری است که به بازاریابان کمک می کند تا نظرسنجی های ضروری تحقیقات مشتری را راه اندازی کنند و بینش ارزشمندی را از آنها ایجاد کنند. این پلت فرم به شما امکان می دهد داده های بازاریابی خود را در زمان واقعی تجسم کنید و موفقیت کمپین های بازاریابی خود را تجزیه و تحلیل کنید. برای به دست آوردن دانش کامل از مخاطبان هدف خود، یکی از بهترین راه ها یافتن ابزار مناسبی است که می تواند به شما در شروع کار کمک کند. سفر تحقیقاتی مشتری و بینش های ارزشمندی را در مورد انتخاب ها و بازخورد آنها به شما می دهد. بازار هدف شما گروه خاصی از مصرف کنندگان است که محصولات یا خدمات شما به سمت آنها هدف قرار می گیرند.
تبلیغات پولی در فروش تاثیر بیشتری دارد و سریعتر از بازاریابی ارگانیک، نتیجه میدهد. تبلیغات در گوگل ادز، تبلیغات در توییتر و تبلیغ در استوریهای یک بلاگر نمونههایی از این نوع بازاریابی هستند. به همین خاطر است که تحقیقات کلمات کلیدی و تلاش برای تولید محتوا همواره ادامه دار خواهد بود. برای اینکه بتوانید متوجه شوید مخاطبین هدف شما چه جستجوهایی انجام می دهند، ابزارهایی وجود دارد.
همچنین میتوانید از ابزارهایی مانند Facebook Audience Insights یا Twitter Analytics استفاده کنید تا نگاه دقیقتری به جمعیتشناسی فالوورهای رقبای خود داشته باشید. این ابزارها می توانند اطلاعاتی در مورد همه چیز از سطح درآمد گرفته تا عناوین شغلی و علایق و رفتارها ارائه دهند. در اینجا در Squeeze Growth، او در مورد بازاریابی آنلاین می نویسد و به بررسی نرم افزارهای قوی می پردازد.
در صورت نیاز می توانید آموزش آنالیتیکس را در پایگاه دانش جی ادز مطالعه نمائید. در صورتی که تلاشی برای نگه داشتن مشتریان انجام ندهید، نمی توانید انتظار فروش بزرگ را داشته باشید. این کار فقط باعث می شود که ترافیک غیر مرتبط جذب کنیم و زمان و هزینه خود را هدر دهیم.
در این مقاله تلاش کردیم به راهکارها و روشهای لازم برای پیدا کردن و جذب مخاطب هدف در شبکههای اجتماعی اشاره کنیم. در صورتی که مخاطبان هدف خودتان را شناسایی میکنید میتوانید خیلی راحت با توجه به نیازهای آنها محتوا تولید کنید و محصولات مورد نظر آنها را در کانالهای اجتماعی خودتان معرفی کنید. این نوع بازاریابی شامل روشهای مختلفی مانند بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO)، تبلیغات کلیکی (PPC)، بازاریابی شبکههای اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و بازاریابی محتوایی میشود. یکی از نکات مهم در بازاریابی شبکههای اجتماعی و پیدا کردن مخاطب هدف در شبکه های اجتماعی این است که از ابزارهای خود رسانههای اجتماعی استفاده کنید. به عنوان مثال مهمترین ابزار رسانه اینستاگرام برای دستیابی به مخاطبان هدف، استفاده درست و بهموقع از هشتگها است. هشتگ نقش بسیار موثری در جذب مخاطبان دارد و میتواند به کاربران و مشتریان بالقوه کمک کند که خیلی راحت و بدون هیچ دردسر خاصی به شما دسترسی پیدا کنند.
اگر شما یک کسب و کار را بدون شناختن مخاطبین هدف خود آغاز کنید، ممکن است رشد محدودی داشته باشید و از کارآفرینی خود ناامید شوید. حالا بیایید به پنج روش برای یافتن و دسترسی به مخاطبان در اینستاگرام بپردازیم. برخی از این روشها بر یافتن مخاطبان هدف تمرکز دارند، در حالی که برخی دیگر بر دستیابی به آنها استوار هستند.
{تعیین مخاطبین هدف چیست؟
|}این روش به شما امکان میدهد که تبلیغات خود را در وبسایتها، اپلیکیشنها یا حتی بخشهای خاصی از یک صفحه نمایش دهید. برای مثال، سایت همراه مکانیک که در زمینه خرید و فروش خودرو فعالیت دارد، فضایی را برای تبلیغات در اختیار برندهای مرتبط قرار میدهد. در عکس مجموعه “سعادت رنت” که در حوزه اجاره خودرو فعالیت میکند، از این فرصت برای نمایش تبلیغ بنری خود استفاده کرده است. تبلیغات پولی به معنای پرداخت هزینه برای نمایش تبلیغات به مخاطبان هدف است. این هزینه میتواند بر اساس کلیک (PPC)، نمایش یا حتی اقدامات خاص مانند خرید یا تکمیل فرم، پرداخت شود.
و در نهایت، آنها به طرفدارانی تبدیل می شوند که به شما کمک می کنند پیام خود را به جهان منتقل کنید. بنابراین، از شخصی شدن، خلاقیت و درگیر شدن در گفتگوهایی که برای مخاطبانتان اهمیت دارد نترسید. ما جستجوی شما را با تمام 15 بهترین ابزار ذکر شده در بالا آسانتر کرده ایم. اکنون این شما هستید که باید ابزاری را انتخاب کنید که به بهترین وجه با برند و نیازهای بازاریابی شما مطابقت دارد. پلت فرم ساده و موثر است ابزار جستجوگرها برای کاوش کلمات کلیدی محبوب و در نظر گرفتن اطلاعات کلمات کلیدی مختلف از سایت های برتر مانند گوگل، یوتیوب، آمازون و سایرین.
اگر برای شناسایی مخاطبان هدف خود یا توسعه استراتژی ها یا محتوای هدفمند به کمک نیاز دارید، تیم Lynton آماده کمک به شما است. با تخصص بازاریابی دیجیتال خود، می توانیم به شما کمک کنیم تا یک برنامه جامع برای دستیابی و جذب مشتریان ایده آل خود ایجاد کنید. آیا برای ارتباط با مشتریان ایده آل خود تلاش می کنید؟ آیا نیاز به بهبود تلاش های بازاریابی خود دارید؟ اگر چنین است، وقت آن رسیده است که مخاطبان هدف خود را از نزدیک تحقیق کنید. مخاطب هدف در شبکه های اجتماعی، گروه خاصی از افراد هستند که شما به عنوان صاحب کسب و کار میخواهید با کانالهای اجتماعی خود به آنها دست پیدا کنید.
- {
- به گفتهی Inc. magazine، Fun and Function تمام جوانب این کار را در نظر گرفته بود امادر نهایت تحلیل هزینه و سود آنها را به این نتیجه رساند که نباید فعالیتهایشان رابه مدارس تعمیم دهند. |}
- آیا پستهای جذاب، منظم و مرتبطی دارد؟ آیا محتوای آن ارزشمند است؟ شات کردن صفحهای با محتوای ضعیف ممکن است اعتبار شما را هم تحت تأثیر قرار دهد.
- در دنیای رقابتی امروز، شناسایی مخاطبان هدف برای موفقیت و رشد کسب و کارها و سازمانها بسیار حائز اهمیت است.
- ما بر بهرهوری انرژی و گردش منابع در تمام چرخههای عمر محصول تمرکز میکنیم. {
- مخاطبان همشکل و شبیه به هم مشخصات و رفتارهایی دارند که شبیه به مخاطبان کنونی شما در شبکههای اجتماعی است. |}{
- محتوای تصویری و ویدیویی نهتنها بیشتر به اشتراک گذاشته میشود، بلکه میتواند پیام شما را به شکلی مؤثرتر منتقل کند. |}
اکنون که دادههای زیادی را در مورد مخاطبان هدف خود جمعآوری کردهاید، زمان آن فرا رسیده است. شخصیت خریدار یک نمایش نیمه تخیلی از مشتری ایده آل شما است که بر اساس داده ها و تحقیقات واقعی است. شما می دانید که او برای کارایی ارزش قائل است، از ابزارهای فعلی موجود در بازار ناامید است، و مایل است برای راه حلی که باعث صرفه جویی در وقت او می شود و گردش کار او را ساده می کند، حق بیمه بپردازد. به طور خلاصه، شناخت مخاطبان هدف از اهمیت بسیاری برخوردار است و میتواند به موفقیت کسب و کار شما کمک کند.
تحلیل رقبا و بررسی محتوای آنها نیز میتواند به شما کمک کند تا بفهمید چه نوع محتوایی برای مخاطبان جذاب است و چگونه میتوانید محتوای خود را بهبود ببخشید. از ابزارهای آنلاین مانند SEMrush یا Ahrefs برای تحلیل رقبا استفاده کنید و نقاط قوت و ضعف آنها را بشناسید. بررسی کنید که رقبای شما چه نوع محتوایی را منتشر میکنند و کدامیک از آنها بیشترین تعامل را دارد. همچنین، با تحلیل کلمات کلیدی مورداستفاده رقبا، میتوانید استراتژی محتوایی خود را بهینهتر کنید. بررسی وبسایت رقبا میتواند اطلاعات مفیدی در مورد مخاطبان هدف آنها به شما بدهد. بررسی کنید که رقبای شما چه نوع محتوایی تولید میکنند، چه محصولات یا خدماتی ارائه میدهند و چگونه با مخاطبان خود تعامل دارند.
Bonsai با ویژگیهایی مانند پیشنهادات قابل تنظیم، صورتحساب، مشتری-CRM، حسابداری، مالیات، حساب نقدی و ردیابی زمان، سازماندهی و در بالای حجم کاری خود را آسان میکند. Headspace از ابزارهای مدیتیشن و تمرکز حواس مبتنی بر علم استفاده می کند تا سلامت روان شما را بهبود بخشد. هر سوالی دارید میتونید در پایین همین مقاله دیدگاهی بنویسید تا کارشناسان لنزآپ در سریعترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشند.
استفاده از تیترهای مناسب میتواند تأثیر بسزایی در بهبود رتبهبندی محتوای شما در نتایج موتورهای جستجو داشته باشد. موتورهای جستجو مانند گوگل از تیترها و هدینگها برای درک بهتر محتوای شما استفاده میکنند. با استفاده از هدینگهای مناسب، گوگل میتواند بهراحتی اهمیت بخشهای مختلف مقاله شما را تشخیص دهد و این امر به بهبود رتبهبندی محتوای شما کمک خواهد کرد.
بنابراین، هر زمانی که مخاطبی قصد خرید یا استفاده از خدمات کسبوکار شما را داشته باشد، در دسترس او خواهید بود و با پاسخگویی به سوالات و امکان ثبت سفارش، هیچ مشتریای را از دست نخواهید داد. طبیعی است و انتظار می رود که شرکت ها همان مخاطبان رقبای خود را هدف قرار دهند تا سعی کنند مشتریان خود را جذب کنند. ابزارهای گوش دادن اجتماعی و نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) می توانند اطلاعات زیادی در مورد مخاطبان رقیب ارائه دهند. این گروه بندی کمک میکند تا پیام درستی را به مشتریدرست و مناسب در زمان مناسب ارسال کنید. درست همانطور که لیست ایمیل را گروه بندیمیکنید، میتوانید کل مخاطبین را برای بازاریابی گروه بندی کنید. یکی از نکات کلیدی در تولید محتوای مؤثر و موفق، استفاده مناسب از تیترها و هدینگها است.
بازار هدف شما کل گروهی از افرادی است که شما به عنوان یک برند می خواهید به آنها بفروشید. برای مثال، اگر کفشهای ورزشی میفروشید، بازار هدف شما میتواند مردان و زنانی باشند که کفشهای ورزشی را راحت میبینند. همه افراد را مشتری بالقوهخودتان در نظر نگیرید؛ در عوض مخاطبین مورد نظرتان را به افرادی محدود کنید که نهتنها خواهان سرویسها و محصولات شما هستند بلکه ابزار و انگیزه لازم برای خرید آنرا دارند. تا اینجا متوجهشدید که چطور میتوانید مخاطبین هدفتان را تعریف کنید اما لازم است افرادی را که جزءمخاطبین هدف محسوب نمیشوند را هم مشخص کنید. انجام این کار برای تبلیغ در شبکههایاجتماعی و موتورهای جستجو بسیار مفید است. بازار هدف شاملهر فردی است که ممکن است به محصولات یا سرویسهای شما علاقمند باشد.
این سایت