سئو کار حرفه ای

سئوکار کیست؟ چگونه یک سئوکار حرفه ای شویم؟+استخدام سئوکار حرفه ای

به طور خلاصه این دو ابزار اطالاعات مفیدی به شما می‌دهند که می‌توانید از آنها برای بهبود وب‌سایت‌ها استفاده کنید. همچنین ساخت وب‌سایت شخصی و انجام آزمون و خطا بر روی آن، تسلط بر سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس و یادگیری تکنیک‌های پیشرفته مانند سئو تکنیکال و لینک‌سازی، همگی جزء ضروری این مسیر هستند. فراموش نکنید که موتورهای جستجو و الگوریتم‌های آنها دائماً در حال تغییر هستند، بنابراین مطالعه روزانه و به‌روز ماندن از اهمیت بالایی برخوردار است. بهترین سئوکار ایران می‌داند که الگوریتم‌های موتورهای جستجو دائما در حال تغییر و به روز رسانی هستند. یک سئوکار حرفه‌ای باید با مطالعه مداوم مقالات، اخبار و منابع معتبر در این حوزه، همواره از آخرین تغییرات آگاه باشد و استراتژی‌های خود را به روز نگه دارد. این لیست نمایانگر سئوکاران برجسته ایران است که هرکدام در زمینه‌های مختلف سئو تخصص دارند و کمک شایانی به بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها و کسب‌وکارهای آنلاین کرده‌اند.

اگر بخواهیم تفاوت سئو کلاه سیاه و کلاه سفید را خیلی مختصر توضیح دهیم باید بگوییم که سئو کلاه سفید، می‌کوشد یک محتوای ارزشمند را به بهترین شکل ممکن به گوگل و سایر موتورهای جستجو معرفی کند. همچنین، تلاش برای افزایش رضایت کاربران، معمولاً به ارتقای رتبه شما در موتورهای جستجو نیز کمک خواهد کرد. اگر هم می‌خواهید کاملا مستقل کار کنید، می‌توانید سایت شخصی خودتان را راه‌اندازی کنید و با بالا بردن رتبه آن، به درآمد مستقیم از آن برسید. کشور فرانسه با میانگین حقوق ۵۵/۲۰۹ یورو با حقوق پرداختی ۲۷ یورو در ساعت، طبق آمار سایت erieri جز ده کشور اول از نظر درآمد متخصص سئو است. از آنجایی که الگوریتم‌های گوگل به طور پیوسته در حال تغییر هستند یک کارشناس سئو دائما به دنبال یافتن این تغییرات جدید است یا اینگونه بگوییم که او کمی کنجکاو است و دائما تغییرات الگوریتم‌های گوگل را کاوش می‌کند.

همان‌طور که می‌بینید موتورهای جستجوی Google و Yahoo و Bing برای کاربران بیشتر از سایر موتورهای جستجو شناخته شده هستند. هفتاد تا هشتاد درصد جستجوگران، به لینک‌هایی که به صورت تبلیغ (با پرداخت پول) توسط موتورهای جستجو از جمله گوگل، نمایش داده می‌شوند، نگاه نمی‌کنند. داشتن یک وب ‌سایت به شما این امکان را می‌دهد که محصولات و خدمات خود را به‌ روز نگه داشته و به صورت لحظه‌ای به اطلاع مشتریان برسانید. از طریق سایت، می‌توانید جدیدترین محصولات، تخفیفات، و اخبار را به سرعت منتشر کرده و با مشتریان خود در ارتباط باشید. این روش نه تنها رضایت مشتریان را افزایش می‌دهد، بلکه باعث می‌شود آن‌ها همیشه به آخرین اطلاعات دسترسی داشته باشند.

همچنین مسئولیت‌هایی نظیر برنامه‌ریزی بودجه، آموزش و نظارت بر نیروهای جونیور تیم هم به عهده این فرد خواهد بود. سئو در واقع به مجموعه عملیاتی گفته می شود که در آن شما قادر هستید، سایت خود را برای کلیدواژه های مهمی به صفحه اول گوگل برسانید. در این زمینه شما با انجام این کار قادر می شوید که در هزینه های تبلیغات کسب و کارتان صرفه جویی کنید و بازدهی جذب مخاطب را به حداکثر میزان لازم برسانید. به طور کلی در شرکت‌های مختلف، حقوق کارشناسان سئو از 4 تا 20 میلیون یا حتی بیشتر متغیر است. در پروژه‌های فریلنسری نیز شما تعیین کننده قیمت و مدت زمان به نتیجه رسیدن کارها هستید. به طور کلی سئوکاران فریلنسر بین 4 تا 20 میلیون و بیشتر حقوق دریافت می‌کنند.

سئو کار باید بتواند با تدوین صحیح استراتژی سئو داخلی و سئو خارجی، بهترین نتایج را برای سایت رقم بزند. مهارت های سخت سئو کار به طور خاص به توانایی فنی او در استفاده از تکنیک ها و ابزارهای سئو برای اجرا و مدیریت پروژه های سئو اشاره دارد. به عنوان مثال، متخصص سئو باید بتواند یافته‌های خود را به تیم توسعه‌دهندگان منتقل کند تا بهینه‌سازی‌های فنی لازم را انجام دهند. اگر آدم عجولی هستید و دنبال نتیجه‌گرفتن سریع هستید، احتمالا شغل متخصص سئو مناسب شما نیست. چرا که نتایج سئو معمولاً به مرور زمان ظاهر می‌شوند و متخصصان سئو باید بتوانند با انگیزه و انرژی به کار خود ادامه دهند. این افراد باید بتوانند داده‌های ابزارهای تحلیلی مانند گوگل سرچ کنسول استفاده کنند و نتایج حاصل از آنها را تحلیل کنند.

سئو کار باید بتواند تسک هایی که توسط مدیر سئو به او واگذار می شود را به خوبی اجرا کند. به طور مثال ممکن است مدیر سئو تشخیص دهد که کیفیت مقالات سایت پایین است؛ در این شرایط سئوکار باید با آپدیت مناسب، کیفیت آنها را افزایش دهد. با یک نگاه متوجه می شویم که هیچ آژانس خدمات سئویی دیگر در بین نتایج صفحه اول قرار ندارد و در عوض جای خود را به سایت های آموزشی داده اند. بسیاری از سئو کارها توضیح درباره کار خود را به یک مسئله چالش بر انگیز تبدیل می کنند. این افراد باید بتوانند پروژه‌های بلندمدت را مدیریت کنند و با استقامت به اهداف خود برسند. به عنوان مثال، ایجاد و پیاده‌سازی یک استراتژی جامع سئو ممکن است چندین ماه یا حتی سال‌ها طول بکشد تا نتایج قابل ملاحظه‌ای به دست آید.

مدیران اکانت سئو چند وظیفه ای هستند که دانش فنی سئو را با مدیریت مشتری متعادل می کنند. آنها از نزدیک با مشتریان کار می کنند تا نیازهای آنها را درک کنند و مطمئن شوند که تیم SEO نتایج را ارائه می دهد. اگر هم از کار فنی و هم از مدیریت روابط مشتری لذت می برید، این می تواند نقش خوبی باشد. هوش مصنوعی در یک سال اخیر مشاغل بسیار زیادی را تحت تاثیر قرار داده؛ سئو نیز از این مقوله جدا نیست و با آمدن هوش مصنوعی های مولد، احتمالا در آینده شاهد تحولات زیادی در دنیای سئو خواهیم بود. به همین دلیل رصد مستمر اخبار سئو و هوش مصنوعی در آینده شغلی سئوکاران حتما تاثیر گذار مفید به فایده خواهد بود.

هر یک از دوره های آموزشی متمم یک «نقشه راه»  دارد که مسیر یادگیری آن درس را مشخص می‌‌‌کند. با مراجعه به صفحهٔ نقشه راه یادگیری می‌توانید نقشه راه‌های مختلف را ببینید و با دوره های متنوع متمم آشنا شوید. معمولاً با توسعه و هوشمندتر شدن الگوریتم‌ها، این روش‌ها هم کارایی خود را از دست می‌دهند و فضا برای سئوکارهای کلاه سیاه، تنگ‌تر می‌شود. اگر چنین نگاهی را باور نداشته باشیم، به احتمال زیاد SEO به یکی از شیوه‌های قدرتمند برای هزینه کردن بی‌فایده‌ی پول و منابع کسب و کار ما تبدیل خواهد شد. کم نیستند کسانی که موتور جستجو و گوگل را به عنوان واژه‌های مترادف به کار می‌برند. دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) یا بازاریابی دیجیتال، به مجموعه ‌ای...

با بهینه‌سازی سایت و حضور در نتایج جستجو، برند شما بیشتر در معرض دید قرار می‌گیرد و به تدریج به عنوان یک مرجع معتبر در حوزه خود شناخته می‌شود. خوش‌بختانه طی سال‌های اخیر، با بهبود الگوریتم‌های موتورهای جستجو و توسعه دانش هوش مصنوعی و تحلیل متن، باعث شده است که چنین مواردی کمتر و کم‌رنگ‌تر شوند. اگر هنوز وارد بازار کار سئو به صورت حرفه‌ای نشده‌اید و به عنوان یک ایده به آن نگاه می‌کنید، پیشنهاد من این است که خیلی سریع برای یادگیری این تخصص اقدام کنید. آکادمی سئو سفینه با برگزاری دوره‌های آموزشی به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر این حرفه را بیاموزید تا در آینده از طریق آن به درآمد بالایی برسید. همان طور که تا به اینجا متوجه شدید، درآمد و حقوق یک متخصص سئو متغیر است و به عوامل مختلف بستگی دارد. مثلا یک عامل مهم و تاثیرگذار بر درآمد متخصص سئو میزان سابقه و تجربه کاری است.

کارشناس سئو (SEO) فردی متخصص در مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال بوده و حوزه اصلی فعالیت او پژوهش و تحلیل داده‌ها به‌منظور بهبود رنک سایت در موتورهای جستجویی مثل گوگل است. هدف از استخدام کارشناس سئو یافتن محبوب‌ترین و مرتبط‌ترین کلمات کلیدی مورداستفاده در نتایج جستجوی موتورهای جستجو و قرار دادن آن‌ها در سایت است. این کار به موتورهای جستجو کمک می‌کند سایت را پیدا کرده و آن را در معرض دید کاربران درست قرار دهند. متخصص سئوکار ممکن است در یک آژانس دیجیتال مارکتینگ، تیم دیجیتال مارکتینگ یک سازمان یا به‌صورت فریلنسر کار کند. خیلی از متخصصان سئو دارای مدرک تحصیلی مرتبط مثل بازاریابی، کامپیوتر یا فناوری اطلاعات هستند.

در واقع این موتورهای جستجو هستند که محتوای وب‌سایت شما را بررسی می‌کنند و آن را به مخاطب درست نشان می‌دهند. در واقع این هدف باعث می‌شود که یک وب‌سایت بر روی کلمه کلیدی اصلی و مهم خود (به عنوان مثال تست mbti) در صفحه یک نتایج جستجو باشد و این در نهایت باعث افزایش کلیک ارگانیک و جذب کاربر بیشتر می‌شود. به یاد داشته باشید، سئو دنیایی جذاب و پویا است که هر روز با چالش‌ها و فرصت‌های جدیدی روبرو می‌شوید. با اشتیاق، تعهد و تلاش بی‌وقفه، می‌توانید به قله‌های این دنیای پرماجرا صعود کرده و به عنوان یک سئوکار حرفه‌ای، نقشی کلیدی در موفقیت کسب و کارها ایفا کنید. لینک‌سازی به عنوان یکی از ستون‌های اصلی سئو، به ایجاد بک لینک از وب سایت‌های معتبر به وب سایت شما اشاره دارد.

سئو کار به فردی گفته می شود که درباره ی این قوانین و الگوریتم ها و چگونگی عملکرد موتورهای جستجو، اطلاعات کامل و بروزی دارد. یک سئو کار خوب به مدیران سایت ها کمک می کند تا با رعایت این اصول، جایگاه مناسبی در نتایج جستجو گوگل پیدا کنند. سئو و بهینه سازی یک سایت تنها محدود به یک دوره زمانی نیست و همیشه باید بر اساس الگوریتم های جدید، سایت را بهینه سازی نمود. بنابراین بهینه سازی سایت یک امر بسیار مهم و تاثیر گذار در بازدید سایت است و باید توجه زیادی به آن داشت. این نقش در تیم های بازاریابی دیجیتال رایج است و متخصصان سئو می توانند به عنوان بخشی از تیم داخلی یک شرکت، به عنوان فریلنسر یا در آژانس های بازاریابی دیجیتال کار کنند. بسته به اندازه شرکت، یک متخصص سئو ممکن است تمام جنبه های سئو را مدیریت کند یا بر روی کارهای خاص تمرکز کند.

فعالیت یک متخصص سئو یا همان سئو کار، با صرفا چند ترفند و بک لینک در اینترنت خلاصه نمی شود. یک سئو کار می بایست همواره به دنبال کلمات کلیدی محبوب باشد و راه هایی را برای افزایش ترافیک سایت ایجاد کند. بازاریابی محتوایی به‌عنوان یکی از سنگ‌بناهای اصلی سئو شناخته می‌شود و فعالیت آن را تکمیل می‌کند. همه وب‌سایت‌ها روی ایجاد تصاویر اصلی و خاص تمرکز نمی‌کنند اما تجربه سئو کاران برجسته نشان می‌دهد که استفاده از تصاویر منحصربه‌فرد به بهبود رتبه سئوی وب‌سایت کمک بسیار زیادی می‌کند. بازدیدکنندگان جوان‌تر به‌دلیل استفاده بیشتر از محتوای چندرسانه‌ای با این تصاویر بیشتر تعامل می‌کنند. سئو و بهینه سازی سایت تنها به تولید محتوا و گرفتن بک لینک ختم نمی شود؛ یک سئو کار حرفه ای باید بتواند یک سایت را از جنبه های فنی نیز بهینه کند.

متخصصین SEO باید با استفاده از ابزارهای تحلیلی مانند Google Analytics به طور مداوم عملکرد وب‌سایت را نظارت کنند. این کار باعث میشود که نقاط قوت و ضعف استراتژی‌های اجرا شده را شناسایی و بهبود‌های لازم را اعمال کنند. ازآنجاکه خیلی از افراد وارد موقعیت‌های شغلی استخدام کارشناس سئو دورکاری و فریلنسر می‌شوند، نمی‌توان تخمین بسیار دقیقی از میزان حقوق پرداختی در این حوزه ارائه کرد. خیلی از افرادی که در مشاغل فریلنسری کار می‌کنند، حقوق خود را طبق قراردادی که با کارفرما می‌بندند تعیین کرده و پایبند به میانگین حقوق معمول در قراردادهای تمام‌وقت نیستند. در سال‌های اخیر، کارفرماها و شرکت‌ها به اهمیت سئو در دنیای وب پی برده‌اند. با اینترنتی شدن بسیاری از کسب و کارها، موقعیت‌های شغلی زیادی برای کارشناسان سئو ایجاد شده و بازارکار مناسبی برای افراد مختلف به وجود می‌آید.

در نهایت اگر به دنیای سئو علاقه‌مند و مصمم به یادگیری هستید، باپشتکار و تلاش می‌توانید وب‌سایت‌ها را به قله‌های موفقیت برسانید و در دنیای دیجیتال بدرخشید. همانطور که متوجه شوید، کسب جایگاه های برتر در نتایج جستجو، تنها نتیجه ی درک بالا از سئوی سایت و ارزیابی های آن است. این موضوع باعث می شود شما بدانید برای تبدیل شدن به یک سئوکار حرفه ای یک راه دارید و آن سئو و کسب تجربه است! هرچقدر که در این زمینه تجربه های بهتری بدست آورید، قادر هستید که موفقیت های بیشتری را از آن خود کنید. Google Analytics و Google Search Console به عنوان ابزارهای قدرتمند گوگل، اطلاعات ارزشمندی در مورد عملکرد وب سایت و وضعیت سئو در اختیار شما قرار می‌دهند.

احتمالا سوال شما در این مرحله این است که الگوریتم چطور و بر اساس چه معیاری صفحات را در صفحه نتایج اولویت‌بندی می‌کند؟ سوالی که در پاسخ آن در بخش بعدی یعنی فاکتورهای اصلی رتبه‌بندی پیدا می‌شود. علاوه بر این باید قدرت دامنه و پیج آتوریتی سایت رقیب را نیز مورد بررسی قرار دهید؛ برای این کار می توانید از وب سایت moz کمک بگیرید. با بررسی این دو معیار می توانید به عوامل موثر در افزایش پیج آتوریتی و دامین آتوریتی سایت پی برده و آنها را در سایت خود پیاده کنید. بهینه سازی محتوا شامل بهینه سازی مواردی مانند تصاویر، توضیحات متا، ریسپانسیو بودن سایت و موارد این چنینی است که به بهبود سایت شما در موتور های جستجو کمک می کند. تبلیغات گوگل می‌تواند راه حلی عالی برای کسب‌وکارهایی باشد که به دنبال دستاوردهای سریع و افزایش دیده‌شدن در کوتاه‌مدت هستند، در حالی که SEO اغلب به عنوان یک استراتژی بلند مدت برای جذب ترافیک ارگانیک محسوب می‌شود. همیشه در استخدام یک نیرو متخصص این نکته مهم رعایت می‌شود که آن متخصص در کنار تخصص مرکزی اش چه مهارت‌های جانبی را دارد.

متخصصان سئو در افزایش دید وب سایت در موتورهای جستجو، افزایش ترافیک و در نهایت کمک به رشد کسب و کار تخصص دارند. سئوکار فردی است که به اصول بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو و کاربران تسلط دارد. آنلاینر نیز به عنوان یک مجموعه تخصصی و قوی در حوزه خدمات سئو در مشهد در حال فعالیت است که تا به حال به بسیاری از کسب و کار ها در این راستا کمک کرده است. اما سئوکار فقط میداند بر اساس الگوریتم های گوگل و موتورهای جستجو، چگونه بهینه سازی یک سایت را انجام دهد تا وب سایت به یک رتبه خوب در گوگل برسد. از آشنایی با مبانی سئو و اصول کار موتورهای جستجو گرفته تا یادگیری تکنیک‌های مختلف سئو داخلی، خارجی و تکنیکال هر کدام بخشی از این بررسی بودند. همچنین اشاره شد که لازم است استفاده از ابزارهای تحلیلی و نحوه تحلیل داده‌ها را یاد بگیرید تا استراتژی‌های خود را بهینه کرده و در نتیجه آن و نتایج بهتری کسب کنید.

این آژانس به دنبال ارائه راهکارهایی است که بر اساس نیازهای واقعی و تحلیل‌های دقیق بازار شکل گرفته‌اند. یک شرکت سئو معتبر باید خدمات خود را به‌صورت شفاف و واضح به مشتریان ارائه دهد. شفافیت در ارائه خدمات باعث می‌شود که مشتریان بتوانند به‌خوبی از روند کار آگاه شوند و اعتماد بیشتری به شرکت داشته باشند. به علاوه تمام نیاز های خود به طور مثال در زمینه اعلام نتایج سئو در موبایل را متوجه گردد . اما سئو کلاه سیاه، می‌کوشد با شناسایی نقطه ضعف‌ها و محدودیت‌های الگوریتم‌های سئو، سایت را به شکلی بهینه سازی کند که رتبه سئو بهتری به دست بیاورد.

نتیجه این‌که سئو و بازاریابی محتوا در تکمیل فعالیت یکدیگر عمل می‌کنند و نمی‌توان آن‌ها را در بازاریابی دیجیتال از یکدیگر تفکیک کرد. در ادامه به اصول سئوی محتوا که ترکیب این دو حوزه با یکدیگر است، می‌پردازیم. بررسی و تجزیه و تحلیل نتایج حاصل از تاکتیک‌های SEO اجرا شده، و اعمال تغییرات لازم برای بهبود نتایج، یک گام مفید در ایجاد و اجرای یک استراتژی موفق SEO است. این گام نیازمند صبر و دقت بالا است و ممکن است نیاز به تغییرات مکرر داشته باشد تا به بهترین نتیجه دست یابید. با ثبت‌نام در دوره‌های سئو مکتب خونه به دنیای بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها وارد شوید و مهارت‌های خود را ارتقا دهید. فراموش نکنید هر روزی که منتظر می‌مانید فرصتی را برای موفقیت از دست داده‌اید.

موتورهای جستجو این لینک ها را به عنوان رای اعتماد می بینند که به افزایش رتبه کمک می کند. این نقش تماماً در مورد ایجاد ارتباطات و یافتن فرصت هایی برای کسب بک لینک های ارزشمند است. آنها آنچه را که برای یک وب سایت کار می کند یا کار نمی کند تجزیه و تحلیل می کنند و راهنمایی های متخصص در مورد چگونگی تعمیر یا بهبود آن ارائه می دهند. آنها ممکن است بر اساس قرارداد کار کنند، انعطاف پذیری و فرصت های کاری مستقل را ارائه دهند. گوگل متوجه شد، افرادی که کلمه SEO را جستجو می کنند اغلب به دنبال کلیک بر روی سایت هایی هستند که اطلاعاتی را در این زمینه ارائه می دهند.

در ابتدای بحث به این نکته اشاره کردیم که سئو دانشی در حال تغییر است و با به‌روزرسانی الگوریتم‌های رتبه‌بندی موتورهای جستجو، ممکن است تکنیک‌های سئو نیز تغییر کنند. این موضوع ایجاب می‌کند که به طور دائم دوره‌های آموزشی، وب‌سایت‌ها، وبلاگ‌ها و پادکست‌های معروف حوزه سئو را پیگیری کنید تا از آخرین تغییرات باخبر بمانید و دانش خود را به‌روز کنید. تا اینجا با چند نکته مهم در سئو فنی وب‌سایت آشنا شدید و یاد گرفتید برای رسیدن پاسخ به سوال «چگونه سئو کار شویم» چه مسیری را باید طی کنید. از پنج سنگ‌بنای اصلی سئو تنها یک مورد دیگر باقی مانده و آن لینک‌سازی است که در آن تلاش می‌کنید اعتبار وب‌سایت را در فضای آنلاین افزایش دهید. فراموش نکنید که به‌روز نگه‌داشتن دانش خود و شرکت در دوره‌ها، وبینارها و سمینارهای مرتبط نقش مهمی در موفقیت شما دارد. با کسب تجربه از پروژه‌های واقعی و برقراری ارتباط با دیگر سئوکاران نیز می‌توانید در تقویت مهارت‌ها موثر باشد.

به همین دلیل شما باید در مورد کرالرها یا همان ربات‌های موتورهای جستجو بدانید. این ربات‌ها هستند در مورد کیفیت و مرتبط بودن محتوای شما تصمیم می‌گیرند و چندین عامل کلیدی باعث این تصمیم آنها می‌شوند. برخی کاملاً تصادفی شروع به کار در این حوزه کردند و بعدها یادگیری خود را در این زمینه روز به روز افزایش دادند. همان‌طور که گفتیم برای تحصیل در دانشگاه رشته‌ای برای سئو وجود ندارد و یادگیری آن تماما به خود شما و علاقه‌ی شما به این حیطه بستگی دارد. اما با این حال بیایید تا نگاهی به مسیر شغلی متخصص سئو بیندازیم و ببینیم برای متخصص سئو شدن چه مراحلی را باید طی کنید. با ساخت یک وب سایت و اعمال تکنیک‌های سئو بر روی آن، تجربه عملی کسب کنید و مهارت‌های خود را به طور ملموس ارتقا دهید.

یکی از بهترین روش های کسب مهارت و تخصص در هر حوزه ای آموزش از روی دست حرفه ای آن حوزه کاری است. با بررسی عملکرد سئوکارهای متخصص و حرفه ای می توان تا حد زیادی با جزئیات کار آشنا شد و ترفندهای سئو کردن سایت را آموخت. از طرفی با افزایش روزافزون کسب‌وکارهای آنلاین و اهمیت حضور در نتایج برتر موتورهای جستجو، تقاضا برای متخصصان سئو نیز به طور چشمگیری افزایش یافته است. در دنیای سئو، الگوریتم‌های موتورهای جستجو مرتبا در حال تغییر هستند و آنچه امروز جواب می‌دهد، ممکن است فردا جواب ندهد. خدمات سئو یکی از مشاغل پر رونق و روبه رشدی است که با افزایش مهارت و توانایی‌هایتان در آن می‌توانید آینده‌ی شغلی مناسبی را برای خود رقم بزنید.


https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/